De Klepperklumpkes van 't Walfort                                                     Aalten - Nederland
Home » Reisverslagen » Reisverslag Menorca 2002 (deel 2)

Reisverslag Menorca 2002 (deel 2)

Gepubliceerd op 1 januari 2002 21:00

Reisverslag Menorca. (nr.2)

ImageNa een hectische start een prachtige week gehad. Vliegtuig te laat en koffers van Jan en Joke weg. Toch waren we op tijd voor het optreden in de sporthal. Na aankomst wisten we niet wat we hoorden. Er een tolk was een zekere Anna, een mooi mens. Een geschenk uit de hemel, die heeft de reis voor de helft doen slagen. Bij aankomst in het appartement voelden we ons meteen thuis. Het was een prachtig verblijf. We troffen een goed gevulde koelkast, en de kamers waren gauw verdeeld. Kleine Jan de grootste, en grote Willem de kleinste, eerlijk toch!. En Eijmert op de iets minder luxe kamer. ’s Avonds gingen we samen met de groep uit Mallorca en Menorca nog wat drinken. Toen we thuiskwamen was Jan Aalbers zijn borrelglas kwijt dat hij van huis had meegenomen. Na een half uur de hele koffer te hebben omgekeerd, had hij nog geen glas. Na veel gemopper dronk Jan eindelijk uit een ander glas. Op zaterdag hebben we de stad verkend. Jan en Grietje zijn verdwaald maar toen de heks zag wat voor vlees ze in de kuip kreeg, heeft ze ze maar weer teruggestuurd. Na afloop van het festival thuis nog even gekletst. Zondag uitgeslapen en langs de kade gelopen en ’s avonds de Mallorcaanse groep uitgezwaaid op een indrukwekkende boot.

Maandag was een dag van keien en nog eens keien en later in de vuilnis rauwsen. En Jan Aalbers had ’s morgens moeilijkheden met zijn plak ham, van de tafel op de grond en van de grond op de knie enz. enz. Omdat het de trouwdag was van Jan en Griejte, hebben we Jan weer met Grietje getrouwd aan het water in de baai. Dinsdag ontzettend genoten van Cala Galdana, het klooster op de berg en al het andere. ’s Avonds nog een potje Yahtzee gedaan en toen allemaal nog gezond naar bed gegaan. Woensdag was een kotserige drietdag. De helftImage van de groep was ziek, voor de rest was de strandwandeling en het paardenrennen mooi. Eijmert heeft uit voorzorgsmaatregelen inlegkruisjes gebruikt en toch nog een broek vol stront geproduceerd. Donderdag hebben we weer oogstrelende panorama’s gezien. Het was een Flintstone-gebied. ’s Avonds was het een leuke afscheidsavond, alleen Willem te Brake liet het afweten vanwege de buikgriep. Op vrijdag zijn we met auto’s naar het vliegveld gebracht en hebben we afscheid genomen van de groep Menorca. Toen begon de ellende. Wegens het slechte weer in Madrid kwam ons vliegtuig waarmee we naar Madrid zouden vliegen, niet aan. Het ene na het andre uur verstreek. Na veel gevraag en gedoe zijn ’s avonds om half 11 nog tot Barcelona gevlogen. Daar hebben we een nacht in een hotel doorgebracht.. Dankzij Rianne haar technische knobbel konden we de deur open krijgen en het licht aan doen, want alles was automatisch en als Achterhoekers weet je daar niks van. Eijmert stond tenminste van verbijstering met hemp en onderbroek onder de douche en geen kleren op de kamer. Dus moest het maar even onder de föhn en de rest aan het lichaam drogen. De bedden en het ontbijt waren perfect. Daarna zijn we zonder trammelant richting Amsterdam gegaan. Rond half vier ’s middags waren we bij de Zuiderkerk. Al met al was het een prachtige week.

Geplaatst door Riekie en Wim, Grietje en Jan en Ali en Eijmert.